Hyppää suoraan sisältöön

Nanso

TGIF-tarinat: Fraidei ja Nanso puhaltavat yhteen hiileen ja vapauttavat sujuvan liiketoiminnan hyvien yhteyksien avulla

 

Vuonna 1921 perustettu Nanso on inspiroinut suomalaisia laadukkailla ja ajattomilla naistenvaatteilla jo oli sadan vuoden ajan. Nanso on osa suomalaista bränditaloa Nanso Groupia, joka omistaa myös korkealaatuisista sukkatuotteista tunnetun Vogue-brändin.

Nanson pääkonttori ja suunnittelustudio sijaitsevat Helsingin Sörnäisissä. Tukkumyynnin ohella Nanson omia vähittäismyyntikanavia ovat oma 25 myymälän myymäläverkosto sekä verkkokauppa. Koska vähittäismyynti nojaa digitalisoituneessa maailmassa paljolti verkkoyhteyksiin ja IT-palveluihin, täytyy niiden toimia moitteetta. Nanso panostaakin paljon IT-palveluihin ja haluaa ICT Manager Ismo Kantolan mukaan proaktiivista palvelua ja IT-kumppanuutta – niitä se saa luottokumppani Fraideilta.

Toimiva arki vaatii monipuolisia IT-palveluita ja toimivia yhteyksiä

Fraidei toimittaa Nansolle ison palvelukokonaisuuden, johon sisältyvät muun muassa niin työasemien kuin mobiililaitteiden elinkaarenhallinta, tekninen hallinta sekä käyttäjätukipalvelut. Lisäksi Fraidei vastaa Nanson lähiverkkojen ja palvelinten hallinnasta sekä varmistuksista.

Verkkoyhteyksien ohella myös laitteiden toimivuus on tärkeää myymälöiden toiminnan kannalta: kassajärjestelmät pyörivät kaikissa myymälöissä mobiililaitteilla. Toimiva arki Nanson konttoreilla taas edellyttää sujuvuutta ja toimintavarmuutta tietokoneilta: yli kaksi sataa päätelaitetta pidetään ajan tasalla ja toimivina Fraidein tuen avulla.

Yhteydenpidosta Fraidein päässä vastaavat pääasiassa palvelupäällikkö Mika Hautaniemi ja avainasiakaspäällikkö Jouni Komulainen. Nanson Kantola on tyytyväinen yhteyshenkilöiden toimintaan:

”Homma pelittää. Tilaukset hoituvat Jounin kanssa ripeästi ja Mika on kokenut palvelupäällikkö, joka hoitaa oman tonttinsa hyvin ja saa Fraidein päässä asioita aikaan.”

Kovan luokan asiantuntemusta ja kehitystä yksissä tuumin

Fraidein ja Nanson yhteistyö alkoi syksyllä 2024 käyttöönottoprojektilla, kun Nanson käyttämät IT-palvelut siirrettiin Fraidein hallinnan piiriin. Käyttöönotto meni Kantolan mukaan hyvin ja sen myötä ilmenneistä kehitystarpeista on viestitty avoimesti. Fraidein toiminnasta välittyy halu kehittyä, kertoo Kantola.

”Parannusehdotuksia on käyty läpi yksissä tuumin. Tekemisessä on alusta asti ollut hyvä yhteishenki, jonka myötä sparraamme toisiamme yhä parempaan: me Fraideita kehittämään toimintaansa entisestään ja he taas meitä siinä, mitä voisimme tehdä nykyistäkin paremmin”, Kantola kertoo.

Nanso on käyttöönottoprojektin tiimoilta ollut yhteydessä paitsi Komulaiseen ja Hautaniemeen, myös useisiin Fraidein asiantuntijoihin. Kantola kertoo sen myötä olevansa erityisen vakuuttunut Fraidein asiantuntijoiden osaamisesta.

”Fraideilla työskentelee selkeästi kovan luokan asiantuntijoita. He pystyvät neuvomaan syvällisesti teknisissäkin asioissa, oli kyseessä sitten elinkaaren- tai kapasiteetinhallinta tai esimerkiksi tietoturva”, hän kuvailee.

Fraidei ja Nanso puhaltavat yhteen hiileen

Vaikka Fraidein ja Nanson yhteistyö on vielä verrattain tuore, on toimijoiden välille syntynyt jo luottamus ja yhteen hiileen puhaltamisen henki.

”Koen että molemmat osapuolet haluavat rakentaa kestävää sekä pitkäaikaista kumppanuutta ja se on näkynyt yhteisessä tekemisen tavassa. Fraidei haluaa hoitaa IT-palvelumme hyvin ja he huolehtivat asioista.”

Miten puolestaan Fraideilla nähdään yhteistyö ikonisen vaatevalmistajan kanssa?

”Nanso on selkeästi halunnut panostaa toimivaan IT-hallinnointiin ja teemme parhaamme mahdollistaaksemme sen heille. Haluamme olla kasvollinen ja proaktiivinen kumppani ja kehitämme toimintaa myös yhdessä”, summaa myyntipäällikkö Komulainen.

Tulevaisuudessa siintääkin entistä aktiivisempi kehityksen ote, kun käyttöönottoprojekti on saatu onnistuneesi maaliin ja yhteinen arki on vakiintunut.

 

Kuva: Nanso