Ensto

Enstolla on käytössä monenlaisia työasemia, joilta kukin käyttäjä vaatii erilaista suorituskykyä tai fyysisiä ominaisuuksia. Kun käytännössä koko yrityksen toiminta pyörii päätelaitteiden kautta, tulee niiden toimia moitteettomasti ja täyttää niille asetetut vaatimukset.
Enston ICT-Manager Jim Eriksson vastaa yrityksen IT-infrasta, laitteista ja niiden hankinnasta. ”Työasemien tulee olla ensisijaisesti toimivia ja niiden elinkaaren hallinnan läpinäkyvää ja moitteetonta”, Eriksson toteaa. Tämä on selvää, sillä Enstolla on erilaisia ja eri tehoisia työasemia noin 220 henkilön käytössä useissa eri tehtävissä Suomessa.
”Koneet ovat useimmiten kompromisseja, sillä täydellistä konetta ei ole olemassakaan. Nykyajan toiveet – pieni koko ja paino – verottavat monesti toiminnallisuuksia. Kun laite on kevyt ja pieni, porttien määrä vähenee ja ylikuumenemisen riski liiallisten ominaisuuksien tai ohjelmistojen takia kasvaa”, Eriksson kuvailee. ”Suurin hyöty saadaan siitä, minkälainen tuki näille tuotteille saadaan – ja tässä Fraidei on onnistunut loistavasti!”
Kattava tuki ja elinkaaripalvelut toimittajalta takaavat hyvän yhteistyön
Fraidei toimittaa teknologiaratkaisuja valtakunnallisesti tehokkuus ja laatu edellä. Ensto ja Fraidei ovat löytäneet yhteisen sävelen ja Ensto saa tarvitsemansa laitteet, vaikkei aina juuri ennalta määriteltyä mallia olisi saatavilla.
”Yhteistyömme on läheistä ja ketterää. Fraidei tuntee ympäristömme hyvin ja tietää tarpeemme. Toisinaan, kun määriteltyjä malleja ei saa, Fraidein väki pystyy löytämään mahdollisimman hyvin tarpeitamme vastaavat laitteet”, Eriksson kuvailee yhteistyötä Fraidein kanssa.
Samaa mieltä on Fraidein avainasiakaspäällikkö Miro Siltakorpi. ”Kommunikointi ja yhteistyö Enston kanssa on helppoa ja sujuvaa. Olemme onnistuneet rakentamaan sellaisen kumppanuuden, jossa pystytään suunnittelemaan hankintoja ja jatkuvasti parantamaan yhteistyötä. Meille asiakas on aina tärkein ja me pyrimme siihen, että asiakas on ratkaisuihimme tyytyväinen.”
Fraidei saa kiitosta avoimesta keskusteluyhteydestä ja suoraselkäisyydestä kertoa muuttuvista tilanteista, tuotteista ja malleista asiakkaalleen kiertelemättä. Tällöin yhteistyö sujuu hyvin ja luottamukseen perustuen. Enston kokemuksen mukaan koneissa ja laitteissa ei nykypäivänä ole suurta eroa, mutta asiakaspalvelussa on.
”Yhteistyömme on yllätyksetöntä ja saamme tiedon muutoksista mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mikä on erittäin hyvä asia!”, Eriksson kertoo.
HP-työasemista ratkaisu moneen eri tarpeeseen
Enstolla on käytetty HP:n työasemia eri toiminnoissa vuosikausia. Monipuolisen laitevalikoiman ansioista HP:lta löytyy jokaiseen tarpeeseen ratkaisu.
”HP:n työasemien ominaisuudet ovat juuri niitä, mitä kaivataan. Heiltä löytyy vastaukset ja ratkaisut meidän tarpeisiimme ja kokeilemalla olemme löytäneet HP:lta meille sopivimmat laitteet”, Eriksson kuvailee.
Tällä hetkellä Enstolla on laajasti käytössä HP Elite -sarjan tietokoneet, jotka ovat valikoituneet käyttöön kokeilun ja kattavien ominaisuuksien ansiosta.
”Kaikki business-kannettavat ovat nykyään todella hyviä ja niistä löytyy valikoimaa, vaikka kuinka paljon. HP:n kannettavissa yhdistyvät hyvät fyysiset ominaisuudet, teho ja liitännät, jotka sopivat meidän käyttöömme hyvin”, Enston ICT-Manager Eriksson kertoo tyytyväisenä tällä hetkellä käytössä oleviin työasemiin.
Kuva: Ensto